Saturday, August 11, 2001

Begitu Indah by Padi

Bila cinta menggugah rasa,
Begitu indah mengukir hatiku,
Menyentuh jiwaku, hapuskan semua gelisah..

Duhai cintaku, duhai pujaanku,
Datang padaku, dekat di sampingku
Kuingin hidupku selalu dalam peluknya..

Terang saja aku menantinya,
Terang saja aku mendambanya,
Terang saja aku merindunya,
Karena dia begitu indah..

Duhai cintaku, pujaan hatiku,
Peluk diriku, dekaplah jiwaku
Bawa ragaku melayang memeluk bintang..

Terang saja aku menantinya,
Terang saja aku mendambanya,
Terang saja aku merindunya,
Karena dia begitu indah..

This song will be forever remains in my heart.
The first time I heard this song was in Cilaki on May 2K, sang by ‘pengamen’ as requested by my friends, and they sang together. The words are so great, in my own perception this song has a great meaning, that you have to wait for love because the love itself is so damn good to be true. And when true love comes to you, you’ll know, no matter how long you wait, no matter how long you miss it.
I shall wait for it my self.
Don’t look for love, it will find you eventually.

No comments: